20 mars 2016

LANDSKRONA



Så har vi då haft turnépremiär och första stoppet blev vackra Landskrona Teater. Muffins fick vara med och skötte sig exemplariskt, låg knäpptyst i egen loge och knaprade på sitt lilla tuggben medan matte stod på scen. På tal om ben, så gjorde jag mig rejält illa under första föreställningen. Eliza jagas genom Higgins arbetsrum iklädd endast handduk i tredje scenen och jag for omkull på det glashala golvet i kulissen där det i vanliga fall brukar ligga dansmatta. Benet for in under rekvisitahyllan, som jag tack och lov inte fick över mig men jag slog i svanskotan och handleden. Inga öppna sår och the show must ju go on.. Tror ensemblen som hörde smällen blev mer skärrade än jag hann bli. Men benet blev blått. Vi fick hur som helst till två väldigt fina föreställningar med härligt gensvar från publiken. Det var skönt med det mer intima formatet. Tror att föreställningen tajtades till och hittade mer djup. Det får bli kroppssmink i Helsingborg där vi mellanlandar med tre föreställningar nästa vecka. Sen drar turnén vidare till Kristianstad.