WEST SIDE STORY

Musik: LEONARD BERNSTEIN
Text: STEPHEN SONDHEIM
Svensk översättning: ERIK FÄGERBORN 

Maria: MYRRA MALMBERG
Tony: CHRISTER NERFONT
Anita: SUSSIE ERIKSSON
Bernardo: PETER GARDINER
Riff: CHRISTOPHER WOLLTER
Action: NIKLAS OLSSON
Doc: CLAES MALMBERG
Shrank: TORGNY SPORSÉN / ÅKE ZETTERSTRÖM
Krupke: CHRISTOPHER LANDBERG
Glad Hand: CALLE MARTHIN
Baby John: JOACHIM BERGSTRÖM
A-rab: DANIEL LUNDQVIST
Big Deal: JOHAN SAMUELSSON
Snow Boy: MICHAEL JANSSON
Diesel: SAMMY DAHI
Anybodys: JOHAN WIKSTRÖM
Chino: PATRICK MIGAS
Rosalia: DIVINA SARKANY
Consuelo: SARA JANGFELDT
Teresita: NINA NORBLAD
Francisca: ISABEL FORTES
Beatrice, swing: ANNICA EDSTAM
Velma: CHARLOTTA STENSTRÖM
Graziella: ANNA MARIA BRAKEL
Estella: ÅSE VERNER
Margarita: UTA GUTTLER
Carmencita: CARIN GÖRANSSON
Felicia: HENRIETTE SÖVIG
Pepe: SONNY KOROSCHETZ
Indio: HENRIK VICTORIN
Luis: JUAN CARLOS REQUENA
Mouthpiece: MATTIAS OLAISON
Tiger: TIM LILJEQVIST
Gee-tar: DANIEL SJÖKVIST
Clarice: JOSEFIN SWEDBERG
Pauline: MONICA MILOCCO
Grizzly: ANNA GRÖNROS
BC: LISA HOLMGREN
Anxios: GREGORY D'AGULAR
Nibbles: DANIEL YAREGAL
Talkie U: KYOKO MATSUMOTO
Betty: EVALOTTA ÅKESSON
Mix: HENRIK NORBERG
Tix, swing: MATTI ISOKÄÄNTÄÄ
Juano: ALEXANDER BURNAES
Toro: OWE JONZON
Moose: JÁNOS MISURÀK
Jesus: TED SIKSTRÖM
Marias far: DÉNES DÉAK
Marias mor: AURICA MUNTOIU
Marias onkel: BRUNO CARTER
Marias kusin: GIULIA FLORIMO
La Bruja: LISELOTT BERG
Prästen: ANDRÉAS SACKLÉN

Statister: KARIN BLOMGREN, LARS BRINGSARVE, INGRID KULLBERG-BENDZ

Regi: STAFFAN ASPEGREN
Dirigent: MARTIN YATES / FINN ROSENGREN
Scenografi och Ljusdesign: LARS ÖSTBERG
Kostym: CHARLES KOROLY
Koreografi: JENS ÖSTBERG
Ljuddesign: ANDY COLLINS

PREMIÄR 24 APRIL1999 GÖTEBORGSOPERAN

Den här uppsättningen väckte uppmärksamhet av flera anledningar. Mest kanske p g a (i mitt tycke) genidraget att låta "Tony" göra sin första entré klädd som varmkorv i bröd. Men också för att rollen "Anybodys" gestaltades av en man, som transvestit och att kostymdesignern Charles Koroly tog utsmyckningen av ensemblen så långt att varken publik eller medverkande kunde vara helt säker på vem som hörde till vilket gäng. Föreställningen fick även en spelperiod Rom. Då hade jag lämnat och gett mig av till Sundsvall för att spela en pjäs av Magnus Mankan Nilsson.