22 apr. 2016

SOL OCH BLÅ

Vi njuter vårsol på Ströget i Motala. Det här är ensemblens enda lediga dag tillsammans. Igår blev det bubbelpool och champagne och ikväll ska vi unna oss finmiddag och kanske en bio.

Higgins binder Elizas handleder med gummisladdar varje kväll och jag är alldeles blåfläckig runt om. Han snärtar till lite extra sadistiskt när han drar åt knutarna så skinnet följer med. Det är bara en av flera smärtsamma procedurer The professor tar till för att få Elizan att lyda och lära. Kulor i munnen, knä i ryggen, bondage av hela mig.. Benet som for in under rekvisitahyllan börjar se bättre ut. Det var inte Higgins fel utan brist på matta back-stage, men den här föreställningen... känns.  Idag såg jag stjärnor när jag med full kraft skallade ett hyllhörn ovanför min säng. En idiotisk hylla var placerad precis ovanför den enda kontakten för mobilladdning. Höll på att svimma och fick sitta med ispåse hela bussresan till Motala. Bula växer ut lagom till showen imorn, maskör Mia har dragit på stan för att införskaffa något täckande.